علایم عجیب بیماری قندخون (دیابت)

بیماری قندخون
0 ۲۸۳

بنابر گزارش انجمن دیابت امریکا، در حال‌حاضر بیش از 23 میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند که 24 درصد آنها هنوز تشخیص داده نشده‌اند. شما نیز ممکن است به دیابت مبتلا باشید، اما از آن بی‌خبر باشید.

نشانه‌های غیرمعمول و تعجب‌برانگیز زیر که می‌تواند نشانه‌هایی از شروع دیابت در شما باشد می‌تواند به شما کمک کند.

تیره‌ماندن رنگ ابرو

در مطالعه‌ای که توسط محققان آلمانی بر روی 100 نفر از مردان بین سنین 50 الی 70 ساله انجام پذیرفته است، دیده شد که 76 درصد مردان که ابرویی تیره‌تر از موهای سر داشتند به دیابت مبتلا بوده‌اند.

در واقع می‌توان گفت که افرادی که دیابت دارند روند سفید شدن موهای ابروی آنها دیرتر انجام می‌پذیرد.

سایز سینه‌ها در خانم‌ها

اگر خانمی سایز سوتین D در سن 20 سالگی داشته باشد، اگر مستعد ابتلاء به دیابت باشد این سایز شاید تا پنج برابر افزایش یابد. گرچه میزان بزرگی سینه‌ها مستقل از توده بدنی است اما این یافته که در مجله پزشکی کانادا هم به چاپ رسیده است، یافته‌ای قطعی است و به این خانم‌ها توصیه می‌شود حتماً قندخون خود را چک کنند.

ماه تولد

باز هم به‌دنبال تحقیقی شگفت‌انگیز که انجمن دیابت امریکا گزارش نموده است با  مطالعه بر روی بیش از 10000 کودک، میزان ابتلاء کودکان متولد در فصل بهار به دیابت نوع 1 بیش از متولدین در فصل پاییز اعلام گردیده است. در واقع ماه تولد شما در میزان ابتلاء به دیابت تاثیر دارد.

کاهش شنوایی

همیشه این مطلب که دیابت سبب کاهش شنوایی می‌شود را شنیده یا خوانده‌اید اما اینکه کسانی که مبتلاء به کاهش شنوایی هستند دو برابر بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت هستند نکته‌ای جالب‌توجه و جدید است که توسط دکتر جودیت فرادکین، ریاست انجمن انستیتوی سلامت غدد درونریز و بیماریهای متابولیسم اعلام شده  است. پس اگر از کاهش شنوایی رنج می‌برید شاید به دیابت مبتلا باشید.

کوتاهی قد و کوتاهی پاها

یک خبر بد برای کوتاه‌قدها این است که براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد بر روی 3600 مرد اعلام گردید که کسانی که پاهای کوتاه‌تری دارند دو برابر بیشتر، نسبت به بلندقدها ریسک ابتلاء به دیابت نوع دوم را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.