صبحانه سالم و خوشمزه برای دیابتی ها

صبحانه سالم و خوشمزه برای دیابتی ها
0 ۱۲۸

صبحانه مناسب و سالم برای بیماران دیابتی

صبحانه سالم و خوشمزه برای دیابتی ها – صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. آنچه ما برای صبحانه می خوریم بر میزان قند خون ما در کل روز تأثیر می گذارد.

بیایید نگاهی به اهداف صبحانه ، مشکلات ، نکات و استراتژی ها بیندازیم تا اطمینان حاصل کنیم که کالری صبحانه شما بیشتر از میزان متابولیسم شما در روز نیست و قند خون شما را دچار نوسان نمیکند.

به طور کلی ، هر وعده غذایی متعادل باید حاوی ترکیبی سالم از کربوهیدرات ها ، چربی و پروتئین باشد.

از هرکدام چه مقدار باید در صبحانه بخورید؟

پاسخ به این سوال آسان نیست ، زیرا نه تنها چندین روش فکری در مورد تغذیه در اینجا وجود دارد ، بلکه در نیازهای منحصر به فرد بدن و واکنش آنها به غذاها نیز تغییراتی وجود دارد.

جنیفر اوکمه ، متخصص رژیم درمانی مستقر در ایالت واشنگتن ، متخصص آموزش و مراقبت از دیابت (DCES) و متخصص تغذیه ورزشی

به همراه Oerum ، نوعی صبحانه را پیشنهاد می کنند:

  • 10 تا 20 گرم کربوهیدرات خالص (کل کربوهیدرات – گرم فیبر غذایی = کربوهیدرات خالص)
  • انتخاب غذاهایی با درجه پایین گلیسمی (احتمال افزایش قند خون کمتر)
  • حداقل 10 گرم پروتئین
  • حداقل 10 گرم چربی
  • چند نمونه از صبحانه های پیشنهادی Okemah و Oerum:
  • نان گندم با سفیده و 1 برش پنیر
  • نان تست با فیبر بالا با کره مغز
  • نان تست با فیبر بالا با آووکادو
  • نان تست با فیبر بالا با یک تخم مرغ یا پنیر سویا
  • ماست یونانی ساده با آجیل یا توت اضافه شده
  • تورتیلا ذرت با سفیده تخم مرغ و آووکادو

بایدها و نبایدهای صبحانه سالم و خوشمزه برای دیابتی ها

اوروم شخصاً بیشتر بودن پروتئین در صبحانه را ترجیح می دهد ، با ترکیبی حدود 30 گرم پروتئین ، 15 گرم کربوهیدرات و 10 گرم چربی

وی هشدار می دهد که صبحانه ای که سرشار از چربی و کربوهیدرات باشد ، بیشترین مشکل را در مدیریت قند خون ایجاد می کند. هنگامی که شما ترکیب چربی و کربوهیدرات زیاد کنید ، اثرات این وعده غذایی بر روی قند خون شما قطعاً طولانی تر می شود زیرا چربی هضم کربوهیدرات ها را کند می کند.

اوروم می افزاید: “البته نوع ترکیب رژیم، به بدن شما و آنچه شما بلافاصله بعد از غذا خوردن انجام می دهید بستگی دارد.” “به عنوان مثال ، من صبحانه می خورم ، و سپس به ورزشگاه می روم.”

وی افزود: “هر چه میزان وعده های غذایی شما بیشتر و حجم هر وعده کمتر باشد ، مدیریت قند خون راحت تر می شود زیرا شما دقیقاً می دانید که به چه مقدار انسولین برای آن وعده غذا احتیاج دارید. سه یا چهار وعده غذایی صبحانه را که از آن لذت می برید انتخاب کنید و آنها را به صورت چرخشی مصرف کنید. می توانید برای چند هفته یک وعده غذایی خاص بخورید و سپس آن را به چیز دیگری تغییر دهید.

منبع every day health
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.