پنج دلیل برای اینکه افراد دیابتی باید آووکادو بخورند

آووکادو برای دیابتی ها خوبه
0 ۱,۲۰۵

آیا آووکادو برای دیابت مفید است ؟

آووکادو اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود.مزایای سلامتی آن فراوان است.همه کاره بودن، آن را به یک ماده ی افزودنی حیاتی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند.این میوه از نظر اندازه ، شکل ، وزن و رنگ می تواند متفاوت باشد، آووکادو در حال حاضر تبدیل به یک گزینه محبوب برای افرادی شده است که به دنبال بهبود سلامت خود هستند و از آنجا که کربوهیدرات بسیار کمی دارد ، یک انتخاب غذایی ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت است.
در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا باید روزانه آووکادو بخورید.

1.سرشار از مواد خوب و مفید برای سلامتی هستند

مواد تشکیل دهنده ی سالمی که در آووکادو یافت شده اند بسیار است. اول ، چربی های تک اشباع شده در آن وجود دارد. اینها 71 درصد آووکادو را تشکیل می دهند و می توانند سطوح کلسترول تام(LDL+HDL) و خطرابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

چربی تک اشباع شده ی ویژه ، به نام اسید اولئیک که با کاهش التهاب مرتبط است و اثرات مفیدی بر ژن های مرتبط با سرطان دارد .

آووکادو همچنین حاوی فیبر محلول است که می تواند کلسترول LDL (مشهور به کلسترول بد) را کاهش دهد ، در حالی که محتوای پتاسیم بالای آن می تواند منجر به افزایش فشار خون طبیعی گردد.

در کل، یک آووکادو حاوی 20 ماده معدنی مختلف ، ویتامین و مواد مغذی گیاهی در هر وعده میباشد.

2.کاهش وزن به ارمغان می آورد

حفظ وزن سالم برای همه ، بخصوص افراد مبتلا به دیابت ضروری است. مصرف رژیم کم کربوهیدرات می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند و آووکادو در ردیف کم کربوهیدراتها گنجانده شده است.

آووکادو معمولا حاوی 17 گرم کربوهیدرات است ، اما 9 گرم از آن فیبر رژیمی است. این ترکیب کم کربوهیدرات همراه با فیبر بالا به کاهش وزن کمک می کند ، زیرا مطالعات  انجام گرفته مصرف آووکادو را با کاهش وزن بدن و BMI مرتبط می داند .

3.تضمین سلامت طولانی مدت

یکی از فواید مصرف منظم آووکادو تامین سلامت قلب شماست .در سال 2013 ،  گزارش ارائه شده از”مطالعات بالینی ، ارتباط سلامت قلب و عروق با مصرف  مداوم آووکادو و اثرات مثبت این ماده در حفظ سلامت قلب را نشان داده است”.

فراوانی چربی های اشباع نشده موجود در آووکادو نقش زیادی در این امر ایفا می کند. مطالعه دیگری در سال 2013 نشان داد افرادی که هر روز آووکادو می خورند کمتردر معرض خطر سندرم متابولیک  ( مجموعه ای از علائم مرتبط با ایجاد مقاومت به انسولین ،بیماری قلبی و سکته مغزی) هستند.

4. حذف ریز خواری با مصرف آووکادو

چربی های سالم موجود در آووکادو می تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و گفته می شود میل فرد به غذا را تا پنج ساعت کم میکند. بنابراین خوردن آووکادو به طور روزانه مزایای شماره 2 و 3 را به ارمغان می آورد: کمک به کاهش وزن و بهبود وضعیت قند خون .

اگر به تازگی بعد از ظهرها و پس ازصرف شام احساس گرسنگی کرده اید ، مقداری آووکادو به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا  حس سیری شما افزایش یابد.

5.استفاده از آووکادو در چند وعده ی غذایی جهت کنترل قندخون

برای رغبت  به مصرف آووکادو می توان آن را به سالاد ، اسموتی ، کوکتل و سوپ و سایر دستور العمل ها اضافه کرد.وبا افزایش آن می توان،این افزودنی مفید را جایگزین تزیینات غذایی کم خاصیت نمود. برای برنامه های غذایی متنوع و دستور العمل هایی که شامل آووکادو هستند، حتماً برنامه ی غذایی  LowCarb را مطالعه کنید (یک دوره آموزشی 10 هفته ای که چندین غذای کم کربوهیدرات مفید برای دیابت را ارائه می دهد.) . آووکادو برای دیابت

 

منبع diabetes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.