دارچین چگونه قند خون را کاهش می دهد

دارچین برای دیابتی ها خوب هست
0 ۸۳۹

دارچین برای دیابتی ها مفید هست ؟

با دارچین این سلاح قوی به جنگ با دیابت بروید
دارچین برای دیابتی ها خوب هست- دیابت یک بیماری است که با افزایش غیر طبیعی قند خون مشخص می شود.
اگر به درمان آن توجه نشود، می تواند منجر به عوارضی مانند بیماری قلبی ، بیماری کلیوی و آسیب عصبی شود کنترل این بیماری با داروها و تزریق انسولین است ، اما بسیاری از مردم به غذاهایی که می توانند به کاهش قند خون وکنترل آن کمک کنند نیز علاقمند هستند .یکی از این نمونه ها دارچین است ، ادویه ای که معمولاً استفاده می شود و به غذاهای شیرین و خوش طعم در سراسر جهان اضافه می شود.

از خواص دارچین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

الف) آنتی اکسیدان آن  برای سلامتی فرد دیابتی موثر است

یک نگاه اجمالی درمورد دارچین ممکن است شما را به این باور نرساند که یک ماده ی فوق العاده است.که سرشار از آنتی اکسیدان است که در درمان بیماری نقش به سزایی دارد.

در واقع ، گروهی از دانشمندان میزان آنتی اکسیدان 26 گیاه و ادویه جات مختلف را مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که دارچین دارای دومین مقدار آنتی اکسیدان در بین آنها (پس از میخک) است.

آنتی اکسیدان ها مهم هستند زیرا باعث کاهش استرس اکسیداتیو می شود که علت آن رادیکال های آزاد هستند که به سلول های بدن آسیب می زنند.

یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 500 میلی گرم عصاره دارچین به مدت 12 هفته نشانگر استرس اکسیداتیو را در بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت تا 14 درصد کاهش می دهد.

این بسیار مهم است ، زیرا استرس اکسیداتیو در ایجاد تقریباً هر بیماری مزمن ، از جمله دیابت نوع 2 دخیل است.

ب) اثر انسولین را تقلید کرده و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد

در افراد مبتلا به دیابت ، لوزالمعده نمی تواند انسولین کافی تولید کند یا سلول ها به انسولین به درستی پاسخ نمی دهند و منجر به افزایش سطح قند خون می شود.

دارچین با تقلید از اثرات انسولین باعث افزایش انتقال گلوکز به سلول ها می شود وبه مبارزه با دیابت کمک می کند.

همچنین می تواند با افزایش حساسیت به انسولین ، قند خون رابه طور چشمگیری کاهش دهد .

یک مطالعه روی هفت مرد نشان داد که بلافاصله پس از مصرف دارچین ، حساسیت به انسولین افزایش یافته و اثر آن را حداقل 12 ساعت در بدن نگه می دارد..

در مطالعه دیگری پس از دو هفته مصرف دارچین ،افزایش حساسیت به انسولین مشاهده شد..

ج) قند خون ناشتا را کاهش می دهد و ممکن است هموگلوبین A1c را کاهش دهد

در پاسخ به سئوال دارچین برای دیابتی ها خوب هست باید گفت چندین مطالعه کنترل شده نشان داده است که دارچین در کاهش قند خون ناشتا عالی عمل می کند.

یک بررسی روی 543 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف آن با متوسط ​​کاهش بیش از 24 میلی گرم در دسی لیتر (1.33 میلی مول در لیتر) قند خون ناشتا یاFBS همراه بود.

در حالی که نتایج مطالعه بر روی کاهش قند خون ناشتا کاملاً واضح است ، مطالعات در مورد تأثیرات دارچین بر هموگلوبین A1c ( اندازه گیری طولانی مدت قند خون) نتایج متناقضی به همراه داشته است.

برخی مطالعات کاهش چشمگیر هموگلوبین A1c را گزارش می کنند ، در حالی که برخی دیگر هیچ تاثیری را گزارش نمی کنند .

نتایج متناقض ممکن است تا حدی با تفاوت در مقدار دارچین داده شده و کنترل قبلی قند خون شرکت کنندگان توضیح داده شود.

د) بعد ازصرف غذا قند خون را کاهش می دهد

بسته به اندازه وعده غذایی و میزان کربوهیدرات موجود در آن ، سطح قند خون می تواند بعد از غذا خوردن به طرز چشمگیری افزایش یابد.

این نوسانات قند خون می تواند سطح استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش دهد ، که باعث آسیب زیادی به سلول های بدن شما می شود و شما را در معرض بیماری های مزمن قرار می دهد .

دارچین می تواند به کنترل این افزایش قند خون بعد از غذا کمک کند. برخی از محققان می گویند این کار با کند کردن سرعت تخلیه غذا از معده شما انجام می شود.

یک مطالعه نشان داد که مصرف 1.2 قاشق چایخوری (6 گرم) دارچین با یک وعده پودینگ برنج باعث کندتر شدن تخلیه معده و کاهش قند خون می شود.

مطالعات دیگر نشان می دهد که ممکن است قند خون را بعد از غذا با مسدود کردن آنزیم های گوارشی که کربوهیدرات ها را در روده کوچک تجزیه می کنند ، کاهش دهد.

ه) خطر عوارض شایع دیابت را کاهش می دهد

افراد مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر از افراد بدون بیماری قلبی در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. دارچین ممکن است با بهبود عوامل خطرساز برای بیماری های قلبی به کاهش ریسک ابتلا کمک کند .

بررسی مطالعات کنترل شده در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف دارچین با کاهش متوسط ​​کلسترول بد LDL 9.4 میلی گرم در دسی لیتر (0.24 میلی مول در لیتر) و کاهش تری گلیسیرید 29.6 میلی گرم در دسی لیتر (0.33) ارتباط دارد.

همچنین به طور متوسط ​​1.7 میلی گرم در دسی لیتر (0.044 میلی مول در لیتر) افزایش کلسترول خوب HDL “” گزارش شده است .

علاوه بر این ، یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف دو گرم دارچین به مدت 12 هفته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

جالب اینجاست که دیابت نیز به طور فزاینده ای در ایجاد بیماری آلزایمر و سایر زوال عقل دخیل است ، به طوری که بسیاری از مردم از بیماری آلزایمر به عنوان “دیابت نوع 3” یاد می کنند.

مطالعات نشان می دهد که عصاره دارچین ممکن است توانایی دو پروتئین-بتا آمیلوئید و تاو-را در تشکیل پلاک و درهم تنیدگی کاهش دهد ، که به طور معمول با پیشرفت بیماری آلزایمر مرتبط هستند..

چه افرادی باید در مصرف دارچین احتیاط کنند

افراد مبتلا به دیابت که از داروها یا انسولین استفاده می کنند باید هنگام افزودن دارچین به برنامه روزانه خود مراقب باشند.

افزودن دارچین بر روی درمان فعلی شما ممکن است شما را در معرض خطر قند خون پایین قرار دهد ، که به عنوان هیپوگلیسمی شناخته می شود.

هیپوگلیسمی یک بیماری بالقوه تهدید کننده زندگی است و توصیه می شود در مورد استفاده از دارچین در مدیریت دیابت با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت ، کودکان ، زنان باردار و سایر افراد با سابقه پزشکی گسترده باید با پزشکان خود صحبت کنند تا ببینند آیا مزایای دارچین بر خطرات آن بیشتر است یا خیر.

مقدار میزان مصرف دارچین

باتوجه به مطالعات انجام شده به طور معمول از 1 تا 6 گرم در روز ، به عنوان مکمل یا پودر اضافه شده به غذاها استفاده گردد.

یک مطالعه گزارش داد که قند خون افرادی که روزانه 1 ، 3 یا 6 گرم مصرف می کنند همگی به یک میزان کاهش قند خون دارند.

با توجه به اینکه افرادی که از کوچکترین دوز استفاده می کردند ، همان مزیتی را داشتند که بیشترین دوز را دریافت کردند ، ممکن است نیازی به مصرف دوزهای زیاد نباشد.

علاوه بر این ، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که محتوای کومارین دارچین کاسیا می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، عاقلانه است که از 0.5-1 گرم آن در روز تجاوز نکنید تا از مصرف روزانه قابل تحمل کومارین جلوگیری کنید.

در مورد دارچین سیلان احتیاط بسیار کمتری می توان انجام داد. تا 1.2 قاشق چایخوری (6 گرم) در روز از نظر مصرف ایمن است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند قند خون را کاهش داده و به مدیریت عوارض شایع دیابت ، از جمله دیگر مزایای سلامتی کمک کند,اگر می خواهید از مکمل دارچین استفاده کنید یا آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا قند خون شما کاهش یابد ، عاقلانه است که از سیلان به جای کاسیا استفاده کنید.

ممکن است گرانتر باشد ، اما دارچین سیلان حاوی آنتی اکسیدان های بیشتر و مقادیر کمتری از کومارین (ماده ی آسیب زننده به کبد) میباشد. دارچین برای دیابتی ها خوب هست

منبع Health Line
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.