شام خوشمزه و مناسب برای دیابتی ها

شام خوشمزه و مناسب برای دیابتی ها
0 ۲,۰۰۵

شام خوشمزه برای دیابتی ها

شام خوشمزه و مناسب برای دیابتی ها – امی کیمبرلین ، RD ، متخصص مراقبت و آموزش دیابت (CDCES) و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در میامی ، می گوید: “توصیه کلی من این است که به تعادل مواد مغذی در وعده های غذایی برسید.”

وی پیشنهاد می کند که یک چهارم بشقاب کربوهیدرات ، یک چهارم دیگر پروتئین بدون چربی و در نیمه آخر گیاهان بدون مواد نشاسته ای را در وعده غذایی خود جای دهید. کیمبرلین خاطرنشان می کند:

داشتن یک بشقاب متعادل نه تنها به کنترل سطح قند خون کمک می کند ، بلکه به شما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید.

چند دستورالعمل پیشنهادی شام مناسب و خوشمزه برای دیابتی ها ، که به اندازه کافی متعادل و خوش طعم هستند و هر کسی – صرف نظر از ابتلا به دیابت – از آنها لذت می برد.

سالاد کلم بروکلی کم کربوهیدرات

این سالاد مملو از سبزیجات بدون نشاسته است ، از جمله کلم بروکلی ، کنگر ، گوجه و پیاز. این غذا سرشار از فیبر هستند ، که به شما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری بکنید .

شما میتوانید در سس این سالاد، از روغن زیتون استفاده کنید. زیتون و روغن زیتون منبع غنی از چربی اشباع نشده اند ، که به شما در کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کنند.

از آنجا که دیابت خطر ابتلا به بیماری قلبی را دو برابر می کند، استفاده از چربی های اشباع نشده به جای اشباع شده در اولیت است.

به علاوه ، در این سس از ماست یونانی بسته بندی شده با پروتئین (25.2 گرم در هر فنجان) به جای سس مایونز پرچرب (10.3 گرم چربی ؛ 1.6 گرم از چربی اشباع شده در هر قاشق غذاخوری) استفاده می شود.

شام خوشمزه برای دیابتی ها

مرغ Veggie Stir-Fry برای شام دیابتی ها 

این دستور العمل حاوی مقدار زیادی سبزیجات دوستدار دیابت( هویج ، کلم بروکلی ، کدو سبز و پیاز سبز) و مرغ بدون پوست است.

برای طعم دار کردن این غذا از نمک خیلی کم استفاده کنید و به جای نمک، از سیر ، زنجبیل تازه و سس سویا با سدیم کاهش یافته استفاده کنید.

طبق سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، سدیم زیاد، می تواند فشار خون و به دنبال آن خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.اگر با توجه به شرایطتان باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید؛ میتوانید برنج قهواه ای را در این دستورالعمل بگنجانید تا بتوانید غلات کامل دریافت کنید. پولسون توضیح می دهد که غلات کامل به حفظ خواص قند خون کمک می کنند.

شام خوشمزه برای دیابتی ها

ماهی قزل آلا سیر لیمو برای شام دیابتی ها 

ماهی هایی  ماهی آزاد و سالمون یا قزل آلا منبع خوبی از امگا 3 و اسیدهای چرب اشباع نشده است.
خوردن غذاهایی با اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به عوارض مربوط به دیابت مانند بیماری های قلبی و سکته کمک کند.

برای تهیه این غذا ماهی را کبابی کنید و با مواد سالم و خوش طعم مانند لیمو، حبه های سیر ، روغن زیتون و جعفری تازه نوش جان کنید.

بخاطر داشته باشید که تغییر شیوه زندگی ( خوردن غذاهای سالم و پرهیز از غذاهای ناسالم، ورزش کردن، عدم مصرف سیگار و الکل و …) در کنترل و پیش آگهی و پیشگیری از دیابت نقش بسزایی دارد.

شام خوشمزه برای دیابتی ها

منبع Health Line
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.